2013. július 8., hétfő

Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay végigjátszás

Ha azt mondom Riddick, mindenkinek beugrik valami. Valakinek két – egyesek szerint – meglehetősen gyengécskére sikerült film, valakinek egy már nagyon régóta várt játék. Egészen pontosan azóta várt játék, amióta megjelent Xboxon – tekintve, hogy szép nagy pontszámokat kapott világszerte az elektronikus és hagyományos médiában is.

Minthogy itt egy végigjátszás fog következni, ezért az értékelésre nem térnék ki, viszont leírnék néhány hasznos tanácsot, mert sajnos a cikken belül nincs hely arra, hogy mikor, melyik embert hogyan tegyük ártalmatlanná. Ha már itt tartunk, kezdjük ezzel: kicsiny opponenseinkből szép csendben kiszoríthatjuk a levegőt, így működésünket senki nem veszi észre. Ehhez viszont az kell, hogy PONTOSAN az ellenfél mögött álljunk, mert különben nem fogja elkapni barátunk a grabancukat. A közelharcban általában működik az „ütök-védekezek-megvárom míg az ellenfél-támad-megint ütök” kombó, ám ha mindemellé még befigyel némi oldalra táncolás a kellő pillanatban, úgy nem lesz gondunk ezekkel a részekkel. Amennyiben észrevettek, és lövöldözésre kényszerülünk, célszerű nem a Rambó taktikát választani, hanem elsunnyogni egy oltalmazó árnyékba, és onnan osztani az áldást haragosainkra. Nem úgy a Riot Guardoknál: náluk a legjobb taktika, ha állandóan körülöttük futkározunk, és a hátukat lőjük: az a legérzékenyebb pontjuk. Végezetül pedig még annyit, hogy keressük mindig a cigarettás dobozokat, ugyanis ezek tartalmazzák az extra fícsöröket, amelyeket a főmenüből tudunk majd elérni.
Az alapvető eligazítással tehát meglennénk, nézzük akkor a komplett játékot. Miután megtekintettük a hatásos bevezetőt, és kellően elrévedtünk Vin Diesel megakemény karakterében, máris nekikezdhetünk a tényleges játéknak.

Single Max

01. Escape
Beszéljünk Johns-szal, majd mikor hátat fordít nekünk, kapjuk el az egér jobb gombjával, és nyomkodjuk serényen az E gombbot, minek hatására jobblétre szenderítjük. Forduljunk meg, és irány az akna. Egy terembe érünk, ahol szintén likvidáljuk a jómunkásembert, vegyük el a kártyáját, és haladjunk tovább. Jobbkanyar, majd a terem bal felében másszunk fel a ládákra, és ugorjunk fel a kapaszkodóra. Szemben van a levegőztető, oda másszunk be, kússzunk végig, majd a katonát lenyomva vegyük magunkhoz a shotgunt. Ládákon fel, lifttel szintén fel egy emeletet, kint törjük ki az őr nyakát, és jobbra másszunk le a csatornába. Az ajtón lőjük le a lakatot, majd a csatornában végigmászva és a négy katonát leirtva már teljesítettük is az első küldetésünket.

beszólásait. Ezen közjáték után kedves szavak kíséretében bevágnak minket kényelmes kis cellánkba, némi fertőtlenítésre.

03. Prison Yard
Beszéljünk Barberral, aki elmondja, hogy keressünk egy bizonyos Mattssont. Ő az udvaron van, a verem közelében, előtte azonban beszéljünk Shabby-val (balra a cellától), aki megbíz, hogy öljük meg Molinát. Bulderrel beszélve megtudjuk, hogy mi nem nagyon fogunk bejutni a gyengélkedőbe – legalábbis nem egyszerűen. Az udvar felé ugorjunk be Wamanhoz, akinek szintén a bögyében lehet ez a Molina gyerek, mert ő is a vesztét akarja. Az udvaron beszéljünk Mattssonnal, aki ad nekünk egy csavarhúzót, csak el kell mennünk érte a cellájába (A-40-es). Persze csavarhúzó nincs, viszont egy jó nagy verés igen, már ha nem fordulunk meg azonnal. Miután lenyomtuk a két fegyencet, vonjuk kérdőre Mattssont, majd utána beszélgessünk el a szintén az udvaron álló Haley-vel. Ő tud nekünk segíteni, csak előbb kell egy szívességet tennünk neki. El kell takarítanunk az útból Rustot. Vele már megismerkedhettünk a saját cellánkban. Kisebb közjáték után irány az udvar, és tovább az Aquilák területére.

04. Aquila Territory
Haladjunk értelemszerűen, és vegyük sorra a keménylegényeket. Vigyázzunk a felénk repülő, robbanó dobozokkal és késes fegyencekkel. Néhány sarok után belefutunk Rust barátunkba, akit ne sajnáljunk, dolgozzunk meg jól! Nemsokára megjelenik Abbott, aki felajánlja Rust régi helyét nekünk, mi azonban nagylelkűen visszautasítjuk, ami talán nem a legjobb választás. Akárhogy is, menjünk vissza az udvarra, beszeljünk Haley-vel és Reddel, majd haladjunk tovább cellánk felé, túl azon beszéljünk Shabby-val, aki ad egy titkos kódot, majd szólítsuk le a rácson túl Buldert.


05. Infirmary
Lépjünk be a gyengélkedőbe, és a baloldali ajtóhoz lépve üssük be a kódot, mire megtámadnak az őrök: javaslom először a fegyverest kinyírni, mégpedig úgy, hogy elkapjuk a puskát, és torkon lőjük vele. A kulcskártyával már bejuthatunk a másik ajtón is, ahol vigyázzunk a harmadik őrre! Üljünk be az életfeltöltő masinába, mire már öt kis kockánk lesz, majd másszunk fel a létrán. Guggoljunk le, és bújjunk el a láda mögött, majd fojtsuk meg a közeledő őrt. Haladjunk tovább. Bújjunk be a szervizcsatornába, osonjunk el az őrök alatt, és ne törődjünk azzal, hogy észrevesznek minket, úgysem tudnak bántani. Fel a létrán, majd a háttal álló embert is nyírjuk ki, és vonszoljuk vissza, nehogy a keresőfény észrevegye. A kártyájával nyissuk ki a szemben levő ajtót, majd a benti őrt likvidálva elérkezünk az irányítóteremhez.

06. Mainframe
Nyomuljunk be a terembe, és mikor a karbantartó nem figyel, pattanjunk le mögé, és vágjuk el a torkát, majd kapcsoljuk ki a DNS-azonosítót a számítógépen, így már fel tudjuk venni a fegyvereket. Ne is piszmogjunk, kapjuk fel a jobbra árválkodó géppityut, és lőjük ki a lámpákat. A beözönlő őröket kaszáljuk le, majd

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése